Welkom bij Apotheek Breukelen – Loenen

Wilt u Medicijnen Aanvragen en bestellen

De werkdruk in de Nederlandse apotheken is (te) hoog en het is vrijwel onmogelijk om goed personeel te vinden. Dit betekent dat wij onze werkprocessen zo handig mogelijk moeten organiseren, zodat wij u als cliënt toch goed en veilig kunnen helpen.

Hieronder vindt u onze werkwijze voor herhaalmedicatie. Dit is de manier waarop bijna alle apotheken anno 2024 werken.

Standaard werkwijze: de apotheek vraagt uw herhaalrecepten bij de huisarts aan.

Uw herhaalmedicatie staat dan twee weken voordat het bij u thuis op is voor u klaar. Dit werkt als volgt:
1. Ons computersysteem “weet” wanneer de medicatie bijna op is.
2. Wij vragen zelf tijdig een herhaalrecept bij de huisarts aan.
3. U krijgt van ons bericht wanneer de medicijnen klaar staan!

Voordelen:
– Geen onnodige telefoontjes naar arts of apotheek
– Altijd op tijd nieuwe voorraad, geen stress
– Alle medicatie in 1x te regelen in plaats van meerdere contactmomenten.
– Dit werk is voor ons beter te plannen, waardoor ook de wachttijd afneemt.
– Er is meer tijd om slecht leverbare medicatie in de apotheek te krijgen

Krijgt u uw medicijnen nog niet op deze manier, stuur ons dan een email: assistenten@apotheekbreukelen.nl

Voor spoedmedicatie en voor medicijnen die nieuw zijn, kunt u uiteraard direct bij ons terecht.
In dat geval is daar ook tijd voor.

 

Aanvragen en bestellen

Herhaalmedicatie of een medicatieoverzicht aanvragen? Dat regel je snel en eenvoudig met onze Uw Zorg Online app. Voor meer informatie en om direct te bestellen kun je hier klikken.

Ligt mijn bestelling al klaar?

Zodra wij uw bestelling ontvangen en verwerkt hebben ontvangt u een email. Zodra uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden sturen wij u een afhaalbericht per SMS.

Herhaalrecepten die op een werkdag voor 13.00 uur worden aangevraagd, liggen de volgende werkdag voor u klaar. Wij verzoeken u te wachten op uw afhaalbericht. Uw bestelling ligt niet eerder klaar dan dat wij het afhaalbericht sturen.

 

Ander merk medicijnen ontvangen?

Zoals u in het nieuws heeft kunnen zijn er veel leveringsproblemen van medicijnen.

Zoals u weet vergoedt en bepaalt uw zorgverzekeraar vaak welk merk u vergoed krijgt; welke medicijnen en zorg u vergoed krijgt, kan per zorgverzekering en per keer verschillen.

Daardoor is het mogelijk dat u hetzelfde medicijn ontvangt, maar van een andere fabrikant dan de vorige keer. Daardoor kunnen uw medicijnen er anders uitzien dan u gewend bent.

De meeste zorgverzekeraars maken jaarlijks afspraken over de prijs van medicijnen met specifieke fabrikanten. Dat betekent voor u dat uw zorgverzekeraar bepaalt welk merk medicijn u vergoed krijgt. In andere gevallen vergoedt uw zorgverzekeraar alleen de laagste prijs van een geneesmiddel. Check dus heel goed wat de afspraken en voorwaarden van uw verzekering zijn!

Meer informatie over het vergoedingenbeleid van uw zorgverzekeraar kunt u in uw polisvoorwaarden en hier vinden: https://www.apotheekbreukelen.nl/ander-merk-en-vergoeding/

 

Vragen?

Via email: voor vragen kunt u ons het makkelijkste mailen: Assistenten@ApotheekBreukelen.nl. U ontvangt dezelfde werkdag een reactie van ons.

Via WhatsApp: heb je een vraag? Je kunt ons ook via  WhatsApp  bereiken.

 

Hoe werkt WhatsApp met de Apotheek?

  • Klik hier om WhatsApp te openen.
  • U kunt ons nu direct een WhatsApp-bericht sturen.
  • Vermeld in het bericht uw naam en liefst ook uw geboortedatum.
  • Wilt u ons spreken dan kunt u contact met ons opnemen op ons reguliere telefoonnummer.
  • Een bestelling kunt u het beste doen via Uw Zorg Online. Klik hier

Herhaalservice

Welkom bij onze Herhaalservice. We begrijpen het belang van het op tijd en moeiteloos ontvangen van uw medicatie. Daarom bieden we u een gemakkelijke service aan die speciaal is ontworpen om uw leven een beetje gemakkelijker te maken. Met onze herhaalservice zorgen wij ervoor dat uw chronische medicijnen altijd klaarstaan wanneer u ze nodig heeft.

Onze herhaalservice is bedoeld voor iedereen die chronische medicijnen gebruikt, zoals voorgeschreven door de huisarts. Met deze service worden uw medicijnen automatisch voor u herhaald. Dit betekent dat we op het juiste moment uw benodigde medicijnen klaarzetten en u hierover per e-mail informeren. U hoeft dus niet meer zelf aan het herhalen van uw medicatie te denken, waardoor u nooit zonder medicijnen komt te zitten.

Let wel, deze service is alleen bedoeld voor medicijnen die u met een vaste regelmaat gebruikt. Voor incidentele medicijnen, zoals crèmes, medicijnen van de specialist of medicijnen die u niet chronisch gebruikt, kunt u een aparte aanvraag doen via de gebruikelijke kanalen.

Met de herhaalservice profiteert u van meerdere voordelen:

  • U hoeft niet zelf aan het herhalen van uw medicijnen te denken;
  • U voorkomt dat u zonder medicijnen komt te zitten;
  • U kunt de medicijnen op een door u gewenst moment afhalen;
  • U bespaart tijd, doordat u niet steeds naar de apotheek hoeft te komen.

Het gebruikmaken van deze service is eenvoudig. Als u van de herhaalservice gebruik wilt maken, kunt u dit bij ons aangeven. Wij bekijken dan samen met u welke medicijnen hiervoor in aanmerking komen en regelen dit op de meest geschikte manier.

Wilt u zich aanmelden voor de herhaalservice? Dat kan eenvoudig door een e-mail te sturen naar recepten@apotheekbreukelen.nl. Vermeld in uw e-mail uw naam, geboortedatum en de namen van de medicijnen die u gebruikt. Ons team zal uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

Heeft u nog vragen over de herhaalservice? We helpen u graag verder. Stel uw vraag aan een van onze medewerkers aan de balie of bel ons op ons telefoonnummer. Wij staan altijd klaar om u te ondersteunen bij uw gezondheidsbehoeften.