Welkom bij Apotheek Breukelen – Loenen

Wilt u Medicijnen Aanvragen en bestellen

De werkdruk in de Nederlandse apotheken is (te) hoog en het is vrijwel onmogelijk om goed personeel te vinden. Dit betekent dat wij onze werkprocessen zo handig mogelijk moeten organiseren, zodat wij u als cliënt toch goed en veilig kunnen helpen.

Hieronder vindt u onze werkwijze voor herhaalmedicatie. Dit is de manier waarop bijna alle apotheken anno 2024 werken.

Standaard werkwijze: de apotheek vraagt uw herhaalrecepten bij de huisarts aan.

Uw herhaalmedicatie staat dan twee weken voordat het bij u thuis op is voor u klaar. Dit werkt als volgt:
1. Ons computersysteem “weet” wanneer de medicatie bijna op is.
2. Wij vragen zelf tijdig een herhaalrecept bij de huisarts aan.
3. U krijgt van ons bericht wanneer de medicijnen klaar staan!

Voordelen:
– Geen onnodige telefoontjes naar arts of apotheek
– Altijd op tijd nieuwe voorraad, geen stress
– Alle medicatie in 1x te regelen in plaats van meerdere contactmomenten.
– Dit werk is voor ons beter te plannen, waardoor ook de wachttijd afneemt.
– Er is meer tijd om slecht leverbare medicatie in de apotheek te krijgen

Krijgt u uw medicijnen nog niet op deze manier, stuur ons dan een email: assistenten@apotheekbreukelen.nl

Voor spoedmedicatie en voor medicijnen die nieuw zijn, kunt u uiteraard direct bij ons terecht.
In dat geval is daar ook tijd voor.

 

Aanvragen en bestellen

Herhaalmedicatie of een medicatieoverzicht aanvragen? Dat regel je snel en eenvoudig met onze Uw Zorg Online app. Voor meer informatie en om direct te bestellen kun je hier klikken.

Ligt mijn bestelling al klaar?

Zodra wij uw bestelling ontvangen en verwerkt hebben ontvangt u een email. Zodra uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden sturen wij u een afhaalbericht per SMS.

Herhaalrecepten die op een werkdag voor 13.00 uur worden aangevraagd, liggen de volgende werkdag voor u klaar. Wij verzoeken u te wachten op uw afhaalbericht. Uw bestelling ligt niet eerder klaar dan dat wij het afhaalbericht sturen.

 

Ander merk medicijnen ontvangen?

Zoals u in het nieuws heeft kunnen zijn er veel leveringsproblemen van medicijnen.

Zoals u weet vergoedt en bepaalt uw zorgverzekeraar vaak welk merk u vergoed krijgt; welke medicijnen en zorg u vergoed krijgt, kan per zorgverzekering en per keer verschillen.

Daardoor is het mogelijk dat u hetzelfde medicijn ontvangt, maar van een andere fabrikant dan de vorige keer. Daardoor kunnen uw medicijnen er anders uitzien dan u gewend bent.

De meeste zorgverzekeraars maken jaarlijks afspraken over de prijs van medicijnen met specifieke fabrikanten. Dat betekent voor u dat uw zorgverzekeraar bepaalt welk merk medicijn u vergoed krijgt. In andere gevallen vergoedt uw zorgverzekeraar alleen de laagste prijs van een geneesmiddel. Check dus heel goed wat de afspraken en voorwaarden van uw verzekering zijn!

Meer informatie over het vergoedingenbeleid van uw zorgverzekeraar kunt u in uw polisvoorwaarden en hier vinden: https://www.apotheekbreukelen.nl/ander-merk-en-vergoeding/

 

Vragen?

Via email: voor vragen kunt u ons het makkelijkste mailen: Assistenten@ApotheekBreukelen.nl. U ontvangt dezelfde werkdag een reactie van ons.

Via WhatsApp: heb je een vraag? Je kunt ons ook via  WhatsApp  bereiken.

 

Hoe werkt WhatsApp met de Apotheek?

  • Klik hier om WhatsApp te openen.
  • U kunt ons nu direct een WhatsApp-bericht sturen.
  • Vermeld in het bericht uw naam en liefst ook uw geboortedatum.
  • Wilt u ons spreken dan kunt u contact met ons opnemen op ons reguliere telefoonnummer.
  • Een bestelling kunt u het beste doen via Uw Zorg Online. Klik hier

Afhaalautomaat

Afhaal of Medicijnautomaat

Wat dat is? Een medicijnautomaat is een grote kast in de apotheek, van waaruit je aan de buitenkant 24 uur per dag en zeven dagen per week je medicijnen kunt afhalen.

Je wilt 24/7 je bestelling kunnen afhalen op het moment dat jou dat uitkomt? We leggen je medicijnen dan klaar in de medicijnautomaat. Meld je nu aan.

Onze Medicijn-automaat staat bij onze vestiging in Loenen; Albrechtlaan 2 3632BB Loenen aan de Vecht.

Hoe werkt het?

  1. Als je medicatie klaar is krijg je een code per mail of SMS
  2. Als je een nieuw medicijn krijgt, zijn wij verplicht om belangrijke informatie over het medicijn met jou te bespreken. Dit doen wij het liefst aan de balie, maar in sommige gevallen kunnen we het ook telefonisch doen. Indien we je niet telefonisch hebben gesproken, kun je er vanuit gaan dat de medicatie binnen opgehaald moet worden. In het afhaalbericht per e-mail staat of de medicatie in de medicijnautomaat of binnen voor jou klaarstaat.
  3. Ben je een eigen bijdrage verschuldigd, omdat je medicijnen niet of niet volledig worden vergoed? Dan vul je hiervoor een machtiging voor automatische afschrijving in.
  4. De service van de medicijnautomaat is kosteloos.

 

Wilt u uw medicijnen ophalen wanneer het u uitkomt? Maak dan gebruik van onze afhaalautomaat. Wij leggen uw medicijnen in de automaat op het moment dat uw recept klaar is. Zo hoeft u niet in de apotheek te wachten.

Onze Medicijn-automaat staat bij onze vestiging in Loenen; Albrechtlaan 2 3632BB Loenen aan de Vecht.

Stap 1 van 3
Persoonsgegevens

Geboortedatum
Geslacht

Stap 2 van 3
Adresgegevens

Vul als volgt in: 1234AB.
Vul als volgt in: 0123456789.
Vul als volgt in: naam@domein.nl

Stap 3 van 3
Samenvatting

Persoonsgegevens

Achternaam
Tussenvoegsel
Voorletters
Voornaam
Geboortedatum
--
Geslacht

Adresgegevens

Straatnaam en Huisnummer
 
Toevoeging
Postcode
Woonplaats
Telefoonnummer
Mobiel nummer
E-mailadres
Land
Toestemming gebruik n.a.w. gegevens t.b.v. inplannen afspraak

Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook ons Privacystatement. Door op 'Aanmelding versturen' te drukken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord